Greičio optimizavimas Wednesday 17 December 2008

Vieną dalyką supratau Liuksemburge. Ten, kur yra pėsčiųjų, labai meistriškai optimizuojamas greitis. Atrodo, galėtų padaryti gatves tokias, kad prasilėktum, bet ne. Kai kada gatvės ties pėsčiųjų perėjomis net tyčia susiaurinamos (taip nedaroma tik ten, kur automobilių srautas tikrai didelis).
Vilniuje pavyzdys galėtų būti Tuskulėnų gatvė (tie kas mane pažįsta, sakys, kad aš čia savo kiemus gražinu :). Tiesiog negyvendamas Vilniuje, tas vietas geriausiai prisimenu) - viena iš nedaugelio Vilniaus gatvių, kur į priešingoje pusėje esantį kiemą neįsuksi.

Ten nebūna nei labai didelio srauto, nei baisingų kamščių. O vietos daug. Tad kai kurie vairuotojai (tarp jų ir aš) neatsispiria pagundai palėkti.
Pėstiesiems tai nėra labai smagi gatvė, nes nėra nė vieno šviesoforo. Savo ruožtu, vairuotojai, išvažiavę į Tuskulėnų g. priešingoj pusėj nuo Minsko IKI, ir norintys patekti, pvz. į Žalgirio gatvę, turi apsukti garbė ratą aplink žiedą (tuo sukeldami avarines situacijas žiede). Ir atvirkščiai. Iš kitos pusės išsukę ir važiuojantys link Žirmūnų tilto, apsisukinėja ir taip užkimštoje mano ankstesniame straipnyje aprašytoje sankryžoje.
Sprendimas, dėl kurio laimėtų ir vairuotojai, ir pėstieji: raudonomis rodyklėmis pažymėtose vietose išgriauti kelis pertvaros blokelius ir įrengti apsisukimo vietas.
Apsisukimus reiktų įrengti prieš pat pėsčiųjų perėjas. Perėja prie IKI yra ir dabar dažnai naudojama, o pastačius kažką kitame Tuskulėnų g. gale ir ana bus labai vaikščiojama.
Tuomet viena kryptimi važiuojančių automobilių srautas prieš pat perėją susiaurėtų iki vienos juostos, kas suteiktų daugiau saugumo pėstiesiems.
Iš principo tuos apsisukimus galima suderinti ir su išvažiavimu iš M.Katkaus pavėikslėlio viršuje bei su išvažiavimu iš kiemo (labai didelio kiemo) paveikslėlio apačioje.
Jei pavyks gauti gatvės schemą, būtinai nubraižysiu, ką čia šneku.

0 comments: